Çocukluk kabusum Westworld!

By | Pazartesi, Ekim 03, 2016 Yorum yap
160819-westworld-s1-blast-07-1280
Çocukken annemle babamdan gizli korku filmi, bilim kurgu filmi izler; sonra da kendi kendime panik yaparak 80 metrekarelik lojmanda sağa sola koşardım. Durumu fark edince yasaklar koyup çizgi film izlememi söylerlerdi. Ben durur muyum? Hayır. Tabii ki kendimi en rahatsız hissedeceğim pozisyonu alarak gözlerimi kırpmadan uzaylı, cinayetli, hayaletli ne varsa izlerdim. Sonra da arkadaşlarımı korkutur, bazılarını korkudan ağlatarak zevk alırdım. Ne kadar da naif bir çocukmuşum...
Geçenlerde korku/gerilim filmi sevmemizin sebebinin sahip olduğumuz bir gen olduğunu okudum bir yerlerde. Yani suç bende değil, genlerimde!
Neyse, konumuz Westworld. Aslında Westworld 1973 yapımı bir film. Yapay zeka, Western, bilim kurgu iç içe. TRT'de bu filmi izlediğim günü hiç unutmuyorum. Film bittikten sonra lojmanın bahçesine çıkmıştım arkadaşlarımla oynamak için. Hepsine aslında anne babalarının robot olduğunu, sonunda onları öldüreceklerini söyleyip ağlatmıştım. Sonra da yerde bulduğum bir yarasayı alıp eve götürmüştüm. Ancak o gece bilinçaltım nasıl bir oyun oynadıysa, rüyamda herkesin robot olduğunu, filmdeki (robot) yılan tarafından ısırıldığımı, kolumun koptuğunu, öğretmenimin suratının eridiğini ve beni öldürmeye çalıştığın görmüştüm. Çığlıklar atarak uyanmıştım ve bu korku bana uzun süre yetmişti. 
Tabii artık yaşlandık, 32 olduk ve bir süredir Westworld'ün dizi versiyonunu bekliyorduk. Sonunda ilk bölümü yayınlandı ve bana kocaman bir "Hooaayydaaa" dedirtti. Dizinin kadrosuna bakınca zaten insan ayağa kalkıp selam durmak istiyor.  Oyuncular Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood; yapımda ve yayında emeği geçenler HBO, J.J. Abrams, Jonathan Nolan ve eşi Lisa Joy... Tüm kadro için tık tık. Hal böyle olunca ilk bölüm şıp diye bitiverdi. 
Normalde Western filmlerden nefret ederim. Ama hem çocukluğumdan kalma bir anısı olduğundan hem de içinde bilim kurgu olduğundan Westworld'ü izlememem düşünülemezdi. 
Dizi büyük çıkmazımız olan yapay zeka ekseninde ilerliyor. Yapay zekaya sahip bir robot programlamadığınız bir jest, mimik yaparsa ne tepki verirsiniz? İnsanların eğlencesi için kurulan bir platformda hem etik hem de bilimsel açıdan yaşanan çıkmazları oldukça güzel işlemişler. Bir an kendinizi Western ortamında, uzun ve kabarık elbiseler, kovboylar, kasaba şerifiyle baş başa bulurken, diğer sahnede bu ortamın yaratıcılarının kendi aralarındaki etik tartışmalarına ve ileri teknolojiye tanık oluyorsunuz. Bölümler ilerledikçe gerilim unsurunun yapay zekanın kontrol edilemeyişi olacağını düşünüyorum. Bu da her zaman hayalini kurduğum "Robotların dünyayı ele geçirip insanları yok etmesi" senaryosuna oldukça yakın. Yaşasın, hepimizi öldürecekler!
Not: 1 Ekim 2016'dan beri sigara içmiyorum. Yeah bitches!
Önceki Kayıt Ana Sayfa

0 kişi yorum yaptı, acaba ne dedi?: