Küt diye ölebilirsin,temiz iç çamaşırı giy!

By | Pazartesi, Eylül 19, 2011 2 comments


Geçtiğimiz üç hafta bok gibiydi. Babam yoğun bakımdaydı çünkü. Koah yüzünden solunumu ve kalbi durdu, yeniden çalıştırdılar bu sefer bilinci gitti, beni tanımıyordu. Her gün yoğun bakımda bir dakika görmek için bir saat yol gittim, bir saat döndüm ve dönerken hep ağladım. 

Bu arada kedim evde yalnızdı. Arkadaşıma anahtar gönderdim mama versin diye, çocuk aradı "Kedin evde yok" diyor! Komşuya kahve içmeye gitmedi ya bu hayvan! Kapısı camı kapalı evden buharlaşmadığına göre, biri girdi eve dediler. Kapıcıyı aradım, senin evinden çıkan yaşlı bir adam gördüm dedi!

Aklımı kaçırmama çok çok az kalmıştı. Hastanede, doktorun odasının önündeydim. Babamın duran kalbini çalıştırıp solunum cihazına bağlamışlardı ve iyileşmesine çok zor gözüyle bakılıyordu, kedim kayıptı ve moruğun biri evime girmişti! Annemi ve kardeşimi ben toparladığım için ağlayamadım da hiç. Her üzüldüğümde içime öküz oturdu ama. Neyse ki babam doktorların "Kurtulma şansı yok denecek kadar az" demelerine aldırmayıp iki haftanın sonunda "Eve gidelim de yemek yap. İki haftadır yemek yemiyorum." diyerek cevap verdi.

Hayat çok kısa mı bilmem ama küt diye gidebiliriz. Dün akşam eve geldiğimde şapşal oğlum evde beni bekliyordu! Aspiratör bacasından çıkıp geri gelmiş sanırım. Hayat normal haline döndü sayılır. Ama ben dönemedim. Evime girdiği sanılan yaşlı herif de yan komşunun akrabasıymış. Kapıcının gırtlağını sıkacağım gördüğüm yerde.

Eskiler boşuna dememiş evden çıkmadan önce her ihtimali düşünüp çık. Mesela ortalıkta donunu sutyenini bırakma. Uzun yola gidiyorsan ağdanı bile yap ki bir kaza durumunda hastane personeli senin kıllarından iğrenmesin.

Ben evden bir akrabamızın beynindeki tümör haberiyle apar topar çıkmıştım, kendi babamı yoğun bakıma kaldırdık. Ulan madem her şey bu kadar belirsiz, her an her şey olabiliyor, neden sonucu değişmeyen şeylerle vakit kaybediyorum?

Mesela;

- Arkadaşın, sevgilin her kim seni yalnız bırakıyorsa ihtiyacın olduğunda, inan bana o insanla hayat geçmez. At çöpe. Ayrıca kimsenin düzelmesini, işlerin eskisi gibi olmasını bekleme. Asla olmayacak, ben söyleyeyim de sonra ağlama. Ve hastalıkların en büyük kaynağı da stres.

- Bana bir şey olmaz deme. Ben üç hafta içinde hayatım boyunca hiç görmediğim şeyler gördüm. Cidden bak, gençler de ölüyor. Elektroşok cihazının sesi hala kulaklarımda. Sigara içeceğine bok iç, en azından organik. Ben başlar gibi olmuştum yeniden ama 32 kg ağırlığındaki Fevziye teyzeyi görünce tiksindim sigaradan. Bir yıldır yatıyormuş öyle. Boğazını delmişler, oradan solunum cihazına bağlamışlar. Hayatımca canlı olarak gördüğüm en zayıf insandı. Birkaç gün sonra öldü. Ölürken ben de oradaydım. Babamın yanına girmiştim, karşısındaki yatakta da o yatıyordu. Aradaki perdeleri kapatmamışlar. Hemşireyi çağırdım çünkü kadının çenesi o kadar açıldı ki, önce konuşmaya çalışıyor sandım. Sonra acı çekiyor gibi geldi, hemşire gelince baktı "Çene atıyor, ölüyor" dedi. Ulan tamam sen alışkınsın da, ben oracıkta altıma sıçmadıysam ortamın hijyenini bozmamak içindir. İki kişinin ölümüne şahit oldum, üç haftadır hemen her gece rüyama giriyor.

- Eğer hala akıllanmadıysan ve sigara içiyorsan Wellbutrin XL dene. Ama doktora sor. Bu ilacı içerken sigara içmen mümkün değil, tiksindiriyor.

Hem iyi hem kötü etkileri oldu bu yaşananların bana. Mesela 3 kg vermişim, bu iyi. Ama beni gören biri "Ay yaşlanmışsın sanki sen" dedi, canımı sıktı kaltak.

Beni daha yaratıcı bir insan yaptı. Sen bana "Naber Lustral" desen ben onu "Geber Lustral" diye anlayıp, bunalıma girip, en sonunda karşına dikilip sana bağırabilirim. Hatta burnuna kalem sokabilirim.

Duracell tavşanı gibi enerjiğim. Gece en fazla üç saat uyuyorum, onda da ya ağlayarak ya panikle uyanıyorum çünkü dünyanın en siktiriboktan, en korkunç rüyalarını görüyorum.

Harika bir ajan olabilirim. Etrafımdaki insanlara güvenmiyorum. Ama sor bakalım neden?


Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

2 yorum:

  1. Gecenin bu saati bu satırları elinde sigarayla okursan ne yaparsın? 1. gözün saate kayar uyumalıyım yarın çok iş var dersin. 2. Rüyanda Fevziye teyzeyi görmekten korktuğundn uyumamakta direnip kanalları gezersin.3. henüz 5 sigara eksilmiş paketi uzaklara fırlatıp dişlerini fırçalyıp sigarasız bir sabaha uyanma hayalleri kurarsın! evet bunu yapmlıyım!

    YanıtlaSil
  2. AH, yorumlarını geç gördüm özür dilerim aklımı kaçırmakla meşguldüm:( diş ipi de kullan diş ipi. Doktorum kullanmazsan dişlerin dökülür dedi:(

    YanıtlaSil